Jongeren voor jongeren

Door Marlieke van Schalkwijk op 12 december 2020

Succes in de Raad: jongeren voor jongeren!

Tijdens de raadsvergadering van 10 december 2020 riepen jongeren van diverse politieke partijen in IJsselstein de wethouder op om deze winter activiteiten te organiseren voor jongeren in IJsselstein. Eén van deze jongeren is Marlieke van Schalkwijk uit onze fractie.

‘Corona valt iedereen zwaar – en ook jongeren ervaren veel negatieve gevolgen. Eén daarvan is toch wel verveling. We mogen nog maar weinig, het wordt snel donker en binnenkort ook nog eens twee weken vakantie.  Samen met Joeri Eijzenbach (D66), Bas van Rooijen (VVD), Emma van den Brink (CDA) en Luuk Nagtegaal (VVD) vroegen we het college gezamenlijk om met plannen te komen om activiteiten specifiek voor jongeren te organiseren’. Als PvdA IJsselstein vinden we het cruciaal dat we ook voor de jongeren in IJsselstein ons steentje bijdragen.

‘En daarnaast is het gewoon heel belangrijk om vinger aan de pols te houden: wat leeft er bij jongeren? In het nieuws en in mijn eigen directe omgeving zie ik steeds vaker dat jongeren door corona minder goed in hun vel zitten, een burn-out krijgen of geen zin meer hebben om hun studie af te ronden. Dat willen we natuurlijk voorkomen: er mag geen corona-generatie ontstaan!’  De activiteiten kosten de gemeente geen extra geld: er kan gebruik gemaakt worden van een subsidie van het Rijk. Andere partijen reageerde positief – de motie werd gisteravond unaniem aangenomen tijdens de Raadsvergadering.  ‘En de wethouder gaf aan dat wij als jongeren ook betrokken worden tijdens het maken van de plannen, hier betrek ik graag weer andere jeugd bij!, aldus Marlieke. Iedereen in IJsselstein die hier een goed idee voor heeft is heel erg welkom om een bericht te sturen naar [email protected], of via Instagram: @marliekevs.

Marlieke van Schalkwijk

“Ik strijd voor een sterke start voor iedereen! Goed onderwijs en een klimaatbestendige toekomst. Fijn wonen voor alle generaties.” De komende jaren staan we voor grote uitdagingen op het gebied van wonen, het klimaat en kansengelijkheid. Ik ga me keihard inzetten voor een betaalbare woning voor iedereen. Een zorgeloze jeugd voor elk kind en een

Meer over Marlieke van Schalkwijk