Voorzitter en secretaris

Harm Groeneweg

Voorzitter en secretaris

Over Harm Groeneweg

Begin jaren ’80, in de tijd van Joop den Uyl, aan het eind van mijn studie aan de Landbouwhogeschool in Wageningen, ben ik lid geworden van de PvdA. Een keuze waar ik nooit spijt van heb gehad. Steeds weer ontmoette ik binnen de partij bevlogen, inspirerende mensen, waarmee je graag discussieert, acties oppakt, maar ook een gezellige borrel kunt drinken.
Na mijn verhuizing naar IJsselstein heb ik mij al na korte tijd aangemeld bij de IJsselsteinse afdeling. Immers, naast de drukke baan in de landbouw, is het heerlijk om je ook met andere zaken bezig te houden. Na enige tijd belandde ik in het afdelingsbestuur, een prachtige plek om je snel vertrouwd te maken met je nieuwe woonplaats.
Taken voor het afdelingsbestuur zijn o.a. het ondersteunen van de gemeenteraadsfractie, het organiseren van activiteiten voor leden en belangstellenden en het organiseren van de campagnes voor de verkiezingen. Ook hebben we als afdeling IJsselstein een ombudsteam, om burgers indien nodig bij te staan met hun vragen of problemen.
Daarbij proberen we steeds mensen te interesseren voor de (lokale) politiek. Gelukkig met succes. Momenteel hebben we weer een nieuw, heel actief team in de Gemeenteraad. Niet alleen inhoudelijk sterk, maar ook gedreven, actief en uiteraard sociaal bewogen.
Natuurlijk zijn we er daarmee nog niet. Op langere termijn hebben we echt behoefte aan “verjonging”. Dus we hopen dat mensen in IJsselstein, die hun lokale kennis van onze fantastische stad willen verbreden, eens bij ons willen binnenlopen. Iedereen van harte welkom!