Knijperen

18 november 2018

Zaterdag heeft de PvdA voor weer “geknijperd”. Dit doen we met de fractie een aantal keren per jaar om onze leefomgeving schoon en veilig te houden.

Gewapend met knijpers en vuilniszakken welwillend in bruikleen van de gemeentewerf gaan we zwerfvuil opruimen. Dit keer rond de carpoolplaats IJsselstein nabij het Nelson Mandelaplein en langs de Baronieweg. Opvallend op de carpoolplaats is dat er kennelijk ook afval gedumpt wordt: zo vinden we bijvoorbeeld een aantal kapotte terrastegels (zie foto), maar we stuitten ook op een tweetal mobiele telefoons in het gras, een Samsung Galaxy en een iPhone. We geven deze na het knijperen af op de gemeentewerf, samen met de zakken ingezameld zwerfafval.

Vanaf de Baronieweg geven sommige automobilisten ons een duim en anderen claxoneren  kort. Het is zaterdagochtend 17 november en de beschikbare prullenbak op de carpoolplaats is al bijna vol als we aankomen. De her en der neergegooide terrastegels hebben we er naast gelegd.

Met een opgeruimd gevoel keren we huiswaarts.