31 mei 2021: Eerste Rode Wandeling een succes

16 juni 2021

Op 31 mei jl was het zover…. na alle Corona maatregelen nu toch weer een (Corona Proof) leden activiteit: een rode wandeling.

Tijdens de wandeling werd als eerste het huis van de voor herbenoeming voorgedragen burgemeester aangedaan. Daar hebben wij hem gefeliciteerd en het boek van Asscher cadeau gedaan onder het motto “in iedereen schuilt een sociaal democraat”. Vervolgens zijn we via de basiliek naar het kasteelpark gegaan en via de binnenstad naar de oude LTS. Op diverse punten hebben mensen van de Historische Kring IJsselstein zaken toegelicht.

Na een tussenstop ter hoogte van de voorgenomen nieuwbouw (2030 of later) op Paardenveld zijn we ontvangen bij onze lokale kunstenaar Wim van Sijl. Deze heeft zijn visie op het “levend kunstwerk” aan de Walkade gedeeld en heeft ook wat verteld over de kwestie van het parkeren en de kunst-sokkel.

De laatste stop was het parkeerterrein aan het Kronenburgplantsoen dat er simpelweg om vraagt om gebruikt te worden als lokatie voor tijdelijke starterswoningen. Er is daar immers 100 meter verderop een parkeergarage die grotendeels leeg staat.  Dus: #IKWILWONEN aan het Kronenburgplantsoen.

Na afloop hebben we ons genesteld tussen twee groepen jongeren die aan chillen waren op de banken / muren  tegenover het stadhuis. Met de roze koeken van Ad en een drankje (wijn / fris) konden we ontspannen na praten.

En alvast nadenken over de volgende activiteit. Een Rode Vaartocht?