2/9/2023 PvdA en GroenLinks samen in de boot

1 oktober 2023

Op zaterdag 2 september 2023 organiseerde de PvdA IJsselstein een regionale bijeenkomst waarbij actieve leden en bestuursleden van de diverse regionale afdelingen van zowel de Partij van de Arbeid als  GroenLinks aanwezig waren.

Na het verzamelen op de Overtoom en een korte kennismaking met koffie of thee liepen de aanwezigen naar het opstappunt voor een rondvaart door de gracht van IJsselstein.

Na de rondvaart was er gelegenheid om verder te praten onder het genot van koffie, thee en appeltaart met slagroom. Er zijn daarbij drie groepen geformeerd die zich bogen over de onderstaande vragen.

1. Hoe kunnen we meer jongeren betrekken bij de lokale en regionale politiek?
  2. Hoe kunnen de diverse afdelingen elkaar tijdens de komende verkiezingsperiode helpen en versterken om zo krachtig campagne te voeren?
  3. Hoe kunnen we bestuurlijk de krachten bundelen?

De terugkoppeling was als volgt:

• Het gaat niet zozeer om jongeren maar om mensen die energie hebben en mee willen werken.
  • Maar als mensen interesse hebben dan moeten ze wel in een laagdrempelige en veilige omgeving terecht komen. Hierbij is het belangrijk dat nieuwe leden indien gewenst begeleid worden en dat er voorzien wordt in laagdrempelige opleidingen. Dit zou naast e-learning ook regionaal georganiseerd kunnen worden.
  • Samenwerken is het devies.
  • Belangrijk is om het motto “ niet alleen in de Raad maar ook op Straat” in te vullen.