26 november 2022: Speelgoed inzamelactie wederom een groot succes

27 november 2022

Wat een fantastische dag! Dat is een opmerking die de leden van de PvdA IJsselstein diverse malen maakten tijdens het inzamelen van speelgoed. Dit speelgoed is bestemd voor kinderen die opgroeien in een situatie waarin een kerstcadau krijgen niet vanzelfsprekend is.

Fantastisch omdat:

• de zon scheen
  • al tijdens het opbouwen van de rode actietent al de eerste tassen met speelgoed werden ingeleverd
  • er ruimte was voor een leuk gesprek onder het genot van een warme chocomelk en iets lekkers
  • ideeën vrolijk en vriendelijk was
  • er een groot gevoel van saamhorigheid was te proeven

En als we dan naar “de oogst” kijken dan is het resultaat ronduit verbluffend. Het lijkt er zelfs op dat we in 1 dag meer hebben mogen ontvangen dan vorig jaar tijdens 2 dagen!

IJsselstein bedankt! Wat is het fantastisch om te zien dat ons stadje en onze inwoners zo ruimhartig doneerden. Er waren zelfs mensen die nieuw speelgoed zijn gaan kopen of geld doneerden zodat daar iets moois mee gedaan kan worden. Ook een dinerbon werd spontaan in de collectebox gedaan.

Tot slot nog een dankwoord voor de ondernemer die ons belangeloos zijn lege opslag ter beschikking stelde zodat we daar de ca 30 winkelwagens vol speelgoed kunnen opslaan totdat de voedselbank(en) en spelotheek uit de regio daar de cadeaus komen ophalen. Zij zullen er voor zorgen dat de gulle giften goed terecht komen.