5 maart 2022: IJsselstein kleurt ROOD!

6 maart 2022

IJssselsteiners die zaterdag 5 maart j.l. hun stadje bezochten konden er niet omheen. Er komen verkiezingen aan. De PvdA IJsselstein was duidelijk aanwezig en kon niet gemist worden.

De inmiddels vertrouwde Rode Actietent van de PvdA stond weer voor het gemeentehuis op de Overtoom en de brug bij de Benschopperpoort was versierd met rode giga-ballonnen.

Al bij de opbouw van de actietent om 11.30 uur kwamen er diverse IJsselsteiners een praatje maken en dit ging door tot het afbreken om 16.00 uur. Er waren veel leuke en soms ook kritische gesprekken waarbij het opviel dat er toch veel wantrouwen heerst richting de politiek omdat “er toch al iets besloten is en de gemeenteraad dan voor spek en bonen meedoet”.

“Maar dat is tegelijkertijd ook de motivatie om mensen op te roepen om te gaan stemmen.  Lees de verkiezingsprogramma’s, kijk wat de partijen de vorige keer hebben beloofd en waargemaakt in relatie tot hun grootte in de gemeenteraad en STEM!” aldus lijsttrekker Marlieke van Schalkwijk. “Want elke stem draagt bij aan de democratie en is mede bepalend voor hoe IJsselstein de komende 4 jaar bestuurd zal worden!”

Het belang van stemmen wordt de komende tijd onderstreept door een oproep op de lichtkrant van het Fulco theater die met grote regelmaat te zien is tot aan de verkiezingen.  Deze boodschap werd onthuld in het bijzijn van Esther-Mirjam Sent, de voorzitter van de Partij van de Arbeid.

Esther-Mirjam Sent is zaterdag speciaal naar IJsselstein gekomen om met de afdeling IJsselstein campagne te voeren. Omdat de gemeente niet duidelijk is geweest zijn de verkiezingsborden niet allemaal op een logische en goed zichtbare plaats neergezet. Daarom hebben Marlieke en Esther-Mirjam extra posters geplakt.

Daarna is er door de binnenstad gelopen en zijn er een paar honderd rode rozen uitgedeeld tijdens korte gesprekken. Deze PvdA traditie werd duidelijk gewaardeerd!