1 Mei – Jubilarissen in het zonnetje

1 mei 2021

In een fris maar heerlijk lentezonnetje fietst een groep PvdA’ers al vroeg door IJsselstein. 1 Mei, dag van de Arbeid, tijd om onze jubilarissen te gaan verrassen. Door omstandigheden als Corona en een vacature op ons secratariaat (wie meldt zich aan?) hebben we dit jaar een heel lijstje van leden die 25-jaar of zelfs al 50 jaar PvdA-lid zijn. Waar vind je zo’n trouwe aanhang?!!

Door Corona gedwongen blijft het bij een “voordeur-gesprek”. Ook het opspelden van de jubilaris-speld moet helaas achterwege blijven. Maar overal is het duidelijk: het verrassingsbezoek, de aandacht van de partij, wordt zeer gewaardeerd. Naast de herinneringsspeld ontvangen de jubilarissen – uiteraard – een bos rode rozen én een persoonlijke felicitatiebrief van partijvoorzitter Nelleke Vedelaar.

Herinneringen uit vervlogen jaren worden opgehaald, zoals de redenen om lid te worden. Komt de jubilaris uit een “rood nest” of juist niet? Welke politieke wind waaide er destijds toen de jubilarissen zich aanmeldden? Elke jubilaris heeft zijn eigen verhaal, de ene nog interessanter dan de andere. Maar ook actuele onderwerpen komen aan de orde. Wat is het toch heerlijk om elkaar weer eens persoonlijk te ontmoeten, na al die Corona lock-down.

De jubilarissen, in willekeurige volgorde:

Jeroen Salm, 29 jaar PvdA-lid

De hr. Tuunter, 62 jaar PvdA-lid

Hans de Jonge, 55 jaar PvdA-lid

Cees Schuilenburg, 50 jaar PvdA-lid

Paul Overkamp, 30 jaar PvdA-lid

Marion van Hoof-Ward, 32 jaar PvdA-lid, zal op een latere datum haar jubileumspeld feestelijk in ontvangst nemen.

De afgelopen 4 maanden kwamen er in onze afdeling IJsselstein alweer 4 nieuwe leden bij. Te zijner tijd hopen we jullie óók de jubilarisspelden te komen overhandigen!